Χαμογελάμε και Προχωράμε
Χτίζουμε δεν γκρεμίζουμε
Ζούμε σε μια από τις ομορφότερες πόλεις της Ελλάδας που παλιά χαρακτηριζόταν Ποδηλατούπολη. Οι σημερινές καταστάσεις επιβαρύνουν τις συνθήκες διαβίωσής μας στην Πόλη μας και ήρθε η ώρα πλέον να δράσουμε ατομικά και υπεύθυνα προς μια κατεύθυνση εξυγίανσης. Το ποδήλατο μπορεί να υποβοηθήσει τη λύση στα έντονα προβλήματα συγκοινωνίας και ρύπανσης, που χαρακτηρίζουν τις περισσότερες μεγαλουπόλεις.
Επιζητούμε να ξαναβρούμε την παλιά μας συνήθεια, να κυκλοφορούμε στην Πόλη μας με ποδήλατο και να διδάξουμε στα παιδιά μας έναν άλλον τρόπο ζωής, χαρούμενο, λιγότερο καταστροφικό, για καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, με σεβασμό στο περιβάλλον.
Είναι βέβαιο πως θα διευρύνεται η συμμετοχή του κόσμου στη ειρηνική αυτή αυτονόητη δραστηριότητα, που θα αποσυμφορεί την κυκλοφορία οχημάτων, θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Πόλη μας και θα εξυπηρετεί την υγεία , τον τουρισμό και πολλά άλλα.
Με τον τρόπο αυτό οι ποδηλατόδρομοι θα επιβληθούν από τη βάση, παρασύροντας τις Τοπικές Αρχές σε έργα διευκόλυνσης των δυτρόχων.
Πιστεύουμε ότι η κύρια αιτία της μειωμένης Ποδηλατοκίνησης στο Βόλο είναι βέβαια η έλλειψη υποδομής… αλλά προτίστως οι κακές μας συνήθειες της χρήσης του αυτοκίνητου και όχι μόνο, που μας βολεύει σε γενικές γραμμές.
Δεν μας εμποδίζει κανείς, αγαπητοί μας φίλοι, να παίρνουμε το ποδήλατό μας κάποιες μέρες και να ξεχυνόμαστε στους δρόμους της Πόλης μας, συγκεντρώνοντας βέβαια κάποιο κρίσιμο πλήθος (10 με12 ποδηλάτες) ώστε να προχωρούμε, ανεμπόδιστοι από τα αυτοκίνητα.
Οι Δημοτικές Αρχές Βόλου & Ν. Ιωνίας, κκ. Βούλγαρης και Μαβίδης κατανοούν την αναγκαιότητα αυτή, την επικροτούν, δήλωσαν πρόθυμα ενεργό συμμετοχή στην ποδηλατοβόλτα μας αυτή και παροτρύνουν όλους τους Δημότες να πράξουν το ίδιο, για μια Μαγνησία Τουριστική με λιγότερο καυσαέριο και περισσότερη ομορφιά.
Η συμμετοχή των Δημάρχων θα συνοδεύεται και από την κατασκευή και τοποθέτηση 2 μπαρών, σαν μια χειρονομία καλής θέλησης, όπως υποσχέθηκαν, για παρκάρισμα ποδηλάτων.
Ένα παράδειγμα προς μίμηση.
Ο Δήμος Καρδίτσας χορηγεί στον κάθε επισκέπτη για τις δουλειές του στο κέντρο της πόλης ένα δημοτικό ποδήλατο, με την προυπόθεση ότι θ’ αφήσει το αυτοκίνητό του σε έναν από τους δημοτικούς υπαίθριους χώρους στάθμευσης. Εφόσον σταθμεύσεις το αυτοκίνητό σου μπορείς να δανειστείς ένα από τα ποδήλατα που έχει φροντίσει ο Δήμος Καρδίτσας να υπάρχει στο πάρκινγκ προκειμένου να κάνεις τη δουλειά σου και στη συνέχεια να το επιστρέψεις χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Η γενική ιδέα είναι, μία μαζική βόλτα με ποδήλατα, μια ελεύθερη έκφραση ποδηλατών , ξεκινώντας από ένα προκαθορισμένο σημείο εκκίνησης κάθε μήνα, μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα.
Ευπρόσδεκτα είναι και κάθε λογής αυτοκινούμενα με ανθρώπινη δύναμη οχήματα. Σίγουρα ο σκοπός δεν είναι η ταχύτητα, αλλά κυρίως η προβολή του ποδήλατου. Είναι μια γιορτή για το ποδήλατο στους δρόμους. Δεν προσπαθεί να εναντιωθεί στα αυτοκίνητα, απλά παίρνει το μερίδιό του στο οδόστρωμα από όπου περνάει.
Υπάρχουν οι δρόμοι στο Βόλο και πολύ απλά τους χρησιμοποιούμε και εμείς οι ποδηλάτες. Είναι μια προσπάθεια διεκδίκησης του δικαιώματός μας να χρησιμοποιούμε το δρόμο. Δεν έχει διοργανωτές, ούτε αρχηγούς. Όποιος είναι μπροστά χαράζει την πορεία που θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι. Όταν μαζευτεί ένας ικανός αριθμός ποδηλατών στον τόπο συνάντησης την ημέρα και ώρα του ραντεβού, τότε οι ποδηλάτες ξεχύνονται στο δρόμο, διεκδικώντας ένα μέρος του.
Οι συναντήσεις αυτού του είδους των Ποδηλατιστών γίνονται με μεγάλη επιτυχία σε πόλεις της Ευρώπης και σε μερικές στην Ελλάδα (Αθήνα, Πειραιά, Δράμα κ.α.).
Για να μην δημιουργούνται εντάσεις, καλό είναι σε γενικές γραμμές να ακολουθούμε κάποιους κανόνες.
Τι κάνουμε:
* Ενημερώνουμε τους Πολίτες.
* Διευκολύνουμε την κυκλοφορία στους δρόμους.
* Προχωρούμε μαζί.
* Τηρούμε τους κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
* Θυμόμαστε ότι η διασκέδαση και η φιλικότητα είναι πιο ανατρεπτικά από την οργή και την κατηγορία.
Τι δεν κάνουμε:
* Όχι επικίνδυνες κινήσεις.
* Όχι καυγάδες με τους οδηγούς .
Τα πολλά λόγια περιττεύουν. Ωρίμασαν οι συνθήκες. Ήρθε η ώρα.
Είναι βέβαιο πως σε λίγο καιρό με την πρακτική αυτή, θα απολαμβάνουμε έναν όμορφο Βόλο του Ποδηλάτου και δεν θα γκρινιάζουμε παθητικά για έναν άσχημο Βόλο του αυτοκινήτου.
Οφείλουμε όλοι μας να παραδώσουμε έναν όμορφο Βόλο στα παιδιά μας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ.
Τα κίτρινα ποδήλατα είναι ποδήλατα φίλων που δεν τα χρειάζονται και δεν τα χρησιμοποιούν πια , τα οποία αναλαμβάνει η ομάδα να τα επισκευάσει και στην συνέχεια θα τα διαθέσει σε σημεία της πόλης, από όπου θα μπορεί κανείς να τα παραλαμβάνει ΔΩΡΕΑΝ και να τα χρησιμοποιεί για όσο χρόνο θέλει.Τα ποδήλατα αυτά θα φέρουν το δια κριτικό τίτλο ¨"κιτρινα ποδήλατα" και μία κίτρινη γραμμή , θα παραδίδονται με την επίδειξη της ταυτότητας του χρήστη και θα φυλάσσονται από αυτούς που θα αναλάβουν την στάθμευσή τους. Ηδή το όλο εγχείρημα είναι πολύ κοντά στην υλοποίησή του , έχουν συγκεντρωθεί κάποια ποδήλατα κσι σύντομα θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα.
(Αναδημοσίευση απο http://podilatovolos.blogspot.com)
Επιζητούμε να ξαναβρούμε την παλιά μας συνήθεια, να κυκλοφορούμε στην Πόλη μας με ποδήλατο και να διδάξουμε στα παιδιά μας έναν άλλον τρόπο ζωής, χαρούμενο, λιγότερο καταστροφικό, για καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, με σεβασμό στο περιβάλλον.
Είναι βέβαιο πως θα διευρύνεται η συμμετοχή του κόσμου στη ειρηνική αυτή αυτονόητη δραστηριότητα, που θα αποσυμφορεί την κυκλοφορία οχημάτων, θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Πόλη μας και θα εξυπηρετεί την υγεία , τον τουρισμό και πολλά άλλα.
Με τον τρόπο αυτό οι ποδηλατόδρομοι θα επιβληθούν από τη βάση, παρασύροντας τις Τοπικές Αρχές σε έργα διευκόλυνσης των δυτρόχων.
Πιστεύουμε ότι η κύρια αιτία της μειωμένης Ποδηλατοκίνησης στο Βόλο είναι βέβαια η έλλειψη υποδομής… αλλά προτίστως οι κακές μας συνήθειες της χρήσης του αυτοκίνητου και όχι μόνο, που μας βολεύει σε γενικές γραμμές.
Δεν μας εμποδίζει κανείς, αγαπητοί μας φίλοι, να παίρνουμε το ποδήλατό μας κάποιες μέρες και να ξεχυνόμαστε στους δρόμους της Πόλης μας, συγκεντρώνοντας βέβαια κάποιο κρίσιμο πλήθος (10 με12 ποδηλάτες) ώστε να προχωρούμε, ανεμπόδιστοι από τα αυτοκίνητα.
Οι Δημοτικές Αρχές Βόλου & Ν. Ιωνίας, κκ. Βούλγαρης και Μαβίδης κατανοούν την αναγκαιότητα αυτή, την επικροτούν, δήλωσαν πρόθυμα ενεργό συμμετοχή στην ποδηλατοβόλτα μας αυτή και παροτρύνουν όλους τους Δημότες να πράξουν το ίδιο, για μια Μαγνησία Τουριστική με λιγότερο καυσαέριο και περισσότερη ομορφιά.
Η συμμετοχή των Δημάρχων θα συνοδεύεται και από την κατασκευή και τοποθέτηση 2 μπαρών, σαν μια χειρονομία καλής θέλησης, όπως υποσχέθηκαν, για παρκάρισμα ποδηλάτων.
Ένα παράδειγμα προς μίμηση.
Ο Δήμος Καρδίτσας χορηγεί στον κάθε επισκέπτη για τις δουλειές του στο κέντρο της πόλης ένα δημοτικό ποδήλατο, με την προυπόθεση ότι θ’ αφήσει το αυτοκίνητό του σε έναν από τους δημοτικούς υπαίθριους χώρους στάθμευσης. Εφόσον σταθμεύσεις το αυτοκίνητό σου μπορείς να δανειστείς ένα από τα ποδήλατα που έχει φροντίσει ο Δήμος Καρδίτσας να υπάρχει στο πάρκινγκ προκειμένου να κάνεις τη δουλειά σου και στη συνέχεια να το επιστρέψεις χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Η γενική ιδέα είναι, μία μαζική βόλτα με ποδήλατα, μια ελεύθερη έκφραση ποδηλατών , ξεκινώντας από ένα προκαθορισμένο σημείο εκκίνησης κάθε μήνα, μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα.
Ευπρόσδεκτα είναι και κάθε λογής αυτοκινούμενα με ανθρώπινη δύναμη οχήματα. Σίγουρα ο σκοπός δεν είναι η ταχύτητα, αλλά κυρίως η προβολή του ποδήλατου. Είναι μια γιορτή για το ποδήλατο στους δρόμους. Δεν προσπαθεί να εναντιωθεί στα αυτοκίνητα, απλά παίρνει το μερίδιό του στο οδόστρωμα από όπου περνάει.
Υπάρχουν οι δρόμοι στο Βόλο και πολύ απλά τους χρησιμοποιούμε και εμείς οι ποδηλάτες. Είναι μια προσπάθεια διεκδίκησης του δικαιώματός μας να χρησιμοποιούμε το δρόμο. Δεν έχει διοργανωτές, ούτε αρχηγούς. Όποιος είναι μπροστά χαράζει την πορεία που θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι. Όταν μαζευτεί ένας ικανός αριθμός ποδηλατών στον τόπο συνάντησης την ημέρα και ώρα του ραντεβού, τότε οι ποδηλάτες ξεχύνονται στο δρόμο, διεκδικώντας ένα μέρος του.
Οι συναντήσεις αυτού του είδους των Ποδηλατιστών γίνονται με μεγάλη επιτυχία σε πόλεις της Ευρώπης και σε μερικές στην Ελλάδα (Αθήνα, Πειραιά, Δράμα κ.α.).
Για να μην δημιουργούνται εντάσεις, καλό είναι σε γενικές γραμμές να ακολουθούμε κάποιους κανόνες.
Τι κάνουμε:
* Ενημερώνουμε τους Πολίτες.
* Διευκολύνουμε την κυκλοφορία στους δρόμους.
* Προχωρούμε μαζί.
* Τηρούμε τους κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
* Θυμόμαστε ότι η διασκέδαση και η φιλικότητα είναι πιο ανατρεπτικά από την οργή και την κατηγορία.
Τι δεν κάνουμε:
* Όχι επικίνδυνες κινήσεις.
* Όχι καυγάδες με τους οδηγούς .
Τα πολλά λόγια περιττεύουν. Ωρίμασαν οι συνθήκες. Ήρθε η ώρα.
Είναι βέβαιο πως σε λίγο καιρό με την πρακτική αυτή, θα απολαμβάνουμε έναν όμορφο Βόλο του Ποδηλάτου και δεν θα γκρινιάζουμε παθητικά για έναν άσχημο Βόλο του αυτοκινήτου.
Οφείλουμε όλοι μας να παραδώσουμε έναν όμορφο Βόλο στα παιδιά μας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ.
Τα κίτρινα ποδήλατα είναι ποδήλατα φίλων που δεν τα χρειάζονται και δεν τα χρησιμοποιούν πια , τα οποία αναλαμβάνει η ομάδα να τα επισκευάσει και στην συνέχεια θα τα διαθέσει σε σημεία της πόλης, από όπου θα μπορεί κανείς να τα παραλαμβάνει ΔΩΡΕΑΝ και να τα χρησιμοποιεί για όσο χρόνο θέλει.Τα ποδήλατα αυτά θα φέρουν το δια κριτικό τίτλο ¨"κιτρινα ποδήλατα" και μία κίτρινη γραμμή , θα παραδίδονται με την επίδειξη της ταυτότητας του χρήστη και θα φυλάσσονται από αυτούς που θα αναλάβουν την στάθμευσή τους. Ηδή το όλο εγχείρημα είναι πολύ κοντά στην υλοποίησή του , έχουν συγκεντρωθεί κάποια ποδήλατα κσι σύντομα θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα.
(Αναδημοσίευση απο http://podilatovolos.blogspot.com)
Κανένα μέτρο θετικό δεν γίνεται να πιάσει σε πολίτες χωρίς κοινωνική παιδία και αγάπη για τη πόλη του. Μακάρι να πιάσει απο βάθους καρδιάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή πιστεύω πως είμαστε Ελλαδα και όχι Νορβηγία,βλέπω τα ποδήλατα να κάνουν φτερά....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ, μέχρι και τα καροτσάκια από τα supermarket παίρνουν ορισμένοι απόγονοι του Ταμτάκου,τα ποδήλατα θ'αφήσουν?
ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΙ ΒΟΛΙΩΤΕΣ ΝΑΤΟ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΒΟΛΟΣ ΕΝΔΥΚΝΕΙΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ Ι.Χ ΑΠΟ Λ.ΒΥΡΩΝΟΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΟΥΝ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ ΣΤΙΣ 10/11/2009. ΤΟ E-MAIL ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ: jorgos@hotmail.com
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταχώρηση Παραπόνου
Το αίτημα σας καταχωρήθηκε με αριθμό αιτήματος : 2424
(Με τον αριθμό αιτήματος μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξη του)
Διάβασα το Δελτίο Τύπου το οποίο αναρτήθηκε στο site τον Νοέμβριο του 2009 και έχω μερικές απορίες:
1ον. Θέλετε με χρήματα των Δημοτών (199.563,00 €) να αγοράσετε 650 ποδήλατα.
Αν αυτό το θέλουν και οι δημότες, τους ρωτήσατε?
2ον. Για "την κατασκευή ενός μεγάλου δικτύου ποδηλατοδρόμων μέσα στην πόλη" θα γκρεμίσετε κάποια κτήρια? Γιατί με το πλάτος των οδών της πόλης μας κάτι τέτοιο είναι αδύνατον.
3ον. "Η κατασκευή ενός μεγάλου δικτύου ποδηλατοδρόμων μέσα στην πόλη" θα περιλαμβάνει και σήμανση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων? Εάν όχι, τι σημαίνει αυτό? Ότι οι ποδηλάτες θα κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα? Εάν ναι για ποιους θα τοποθετήσετε σήμανση? Για τους ποδηλάτες, για τους οδηγούς των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ή για όλους? Την σήμανση την έχετε σκεφθεί?
4ον. Εάν τοποθετήσετε σήματα, ποιος θα μάθει στους ποδηλάτες τι σημαίνουν? Ποιος θα τους ελέγχει?
5ον. Οι ποδηλάτες θα έχουν δίπλωμα? Και αν όχι, γιατί?
6ον. Οι ποδηλάτες θα έχουν ασφάλεια, όπως π.χ. είναι υποχρεωμένα να έχουν τα μοτοποδήλατα? Και αν όχι, γιατί?
7ον. Οι ποδηλάτες θα φοράνε κράνος? Και αν όχι, γιατί?
8ον. Οι ποδηλάτες θα δέχονται κλήσεις εάν π.χ. οδηγούν αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας εκτός ποδηλατοδρόμων? Και αν όχι, γιατί?
9ον. Πού θα παρκάρουν? Εάν παρκάρουν σε μη επιτρεπτό σημείο θα δέχονται κλήσεις? Και πώς, εφόσον τα ποδήλατα δεν έχουν πινακίδα κυκλοφορίας? Και αν όχι, γιατί?
Θα μπορούσα να συνεχίζω το γράψιμο για ώρες (φωτισμός ποδηλάτων, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, επικίνδυνη οδήγηση, κ.λ.π.), αλλά έχω και δουλειά να κάνω.
Η γνώμη μου είναι ότι το θέμα δεν είναι τόσο απλό και ίσως ανοίξει πολύ σύντομα ο ασκός το Αιόλου για πολλούς (ποδηλάτες και μη). Το ότι την δεκαετία του 1960 στην πόλη κυκλοφορούσαν πολλά ποδήλατα, δεν είναι ο λόγος να κυκλοφορούν και σήμερα. Το κυκλοφοριακό είναι ένα τεράστιο θέμα και δεν λύνεται ούτε με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, ούτε με την κατασκευή πεζοδρόμων, ούτε με την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων. Την λύση στο πρόβλημα την έχουν όλες οι πόλεις μπροστά στα μάτια τους αλλά εθελοτυφλούν.
Φύγετε Εσείς από το Κέντρο της πόλης μας κύριοι Τοπικοί Άρχοντες και θα δείτε για πότε λύνεται το κυκλοφοριακό. Στο εξωτερικό εδώ και πολλά χρόνια καταργούν τα σήματα της Τροχαίας, τους φωτεινούς σηματοδότες και τις διασταυρώσεις στου δρόμους! Το έχετε πάρει είδηση?
Ποιος ο λόγος να είναι υποχρεωμένος κανείς να πηγαίνει στην οδό Ιάσωνος για το Κ.Ε.Π.? Γιατί δεν γίνονται μικρά Κ.Ε.Π. των δύο υπαλλήλων το καθένα σε κάθε συνοικία της πόλης? Ποιος ο λόγος να είναι υποχρεωμένος κανείς να πηγαίνει στην οδό Δημητριάδος για ένα Πιστοποιητικό? Στο Κέντρο για Δημαρχείο, Νομαρχία, Πολεοδομία, Δικαστήρια και ένα σωρό άλλες Υπηρεσίες? Να διασχίζει όλη την πόλη για να φτάσει (εάν ποτέ φτάσει) στο Νοσοκομείο?
Αδειάστε λοιπόν το Κέντρο της Πόλης μας από ότι δεν χρειάζεται να βρίσκεται εκεί και θα δείτε ότι και τα αυτοκίνητα θα ελαττωθούν και τα ποδήλατα θα μπορούν να κυκλοφορήσουν χωρίς ειδικούς ποδηλατοδρόμους.
Δεν θέλει πολύ μυαλό. Θέλει όμως κουράγιο και Παιδεία! Τα έχει κανείς?